Over mij

Hoe verkoop je een idee?

Je bent een toegewijd ondernemer. Zit vol oplossingen die het leven van jouw klanten aangenamer maken. Je wilt dan ook zoveel mogelijk mensen bereiken. Vraagt iemand wat je doet, dan kun je er uren over praten. En dat is nou juist je probleem. Want online moet je kort en bondig zijn. Anders haken je bezoekers af en is je kans op verkoop verkeken. Maar welke woorden kies je? Zodat je klant denkt: dat is precies wat ik nodig heb, daar wil ik meer over weten! Je eigen teksten schrijven is niet makkelijk. En daarom ook niet altijd even leuk. Ik snap je helemaal. Kon je een professionele copywriter over je schouder mee laten lezen, dan zou dat een hoop frustratie schelen.

Over Charlotte den Hartogh

Haarlems Teksthuis | Charlotte den Hartogh - CopywriterIk ben Charlotte den Hartogh, Chief Copywriter. Ik help je bij het schrijven van originele, overtuigende online teksten, waarmee je opvalt in de massa. En die je het succes opleveren, die jij als ondernemer verdient. Want ik geloof dat copywriting hét geheim is van iedere succesvolle ondernemer. Omdat met de juiste argumenten jouw klanten met liefde in je willen investeren.
Voordat ik copywriter werd, was ik medeverantwoordelijk voor de pr en communicatie van één van Europa’s grootste modebeurzen, werkte ik als redacteur voor een modevakblad, was ik editor voor uitgaven van Dora, Playmobil, Spongebob en My Little Pony, redigeerde en maakte ik puzzels voor slimme kinderen en vulde en monitorde ik de social media kanalen van een non-profit organisatie. En ja, dit is een veel te lange zin voor online ;-).
Je ziet, de rode draad in mijn werk is taal. Taal is mijn passie, zou je kunnen zeggen. Dat ontdekte ik als kind toen ik dagboeken vol schreef over hoe onrechtvaardig het leven was. Later gooide ik die dagboeken weg, omdat ik niet wilde dat iemand ze zou lezen. Aan het idee ‘schrijven doe je voor jezelf’ heb ik lang vastgehouden. Pas toen ik in 2007 begon te bloggen ontdekte ik hoe leuk het is om juist wél contact te hebben met je lezers, en zelfs een bescheiden community op te bouwen.

Ik begon Haarlems Teksthuis in 2008 als een persoonlijke ontdekkingsreis in het zichtbaar worden op het internet. En heb sinds de herstart van Haarlems Teksthuis in 2015 al veel ondernemers ook dát zetje kunnen geven dat hen doet opvallen op het internet.
Als ik niet achter mijn laptop verstopt zit, ben ik in de weer met zoon Ramses, doe ik een poging tot yoga of ben ik verdiept in een boek met een goed glas wijn.


Over mijzelf in de derde persoon:

Charlotte den Hartogh heeft zich na een halve studie Kunstgeschiedenis en een opleiding Journalistiek bekwaamd in online copywriting op taalniveau B1 (begrijpelijk, concreet en nauwkeurig Nederlands). Zij is gefascineerd door de kracht van taal en wat je als ondernemer kunt bereiken door het schrijven van persoonlijke, doelgerichte copy. Hiervoor helpt zij ondernemers bij het schrijven van online teksten waarvan hun klanten roepen: ‘Waarom heb ik jou niet eerder ontdekt?’.

Nieuwsgierig naar mijn magische werkwijze?

Laten we kennismaken!

Over mij 20/02/2017

Bedrijfsgegevens

Gratis Masterclass

Gratis Masterclass Informatieve Blogs Schrijven - Haarlems Teksthuis
Hoe schrijf je een goede blog?
Meld je aan en ontvang de gratis Masterclass Informatieve Blogs Schrijven. En schrijf in 10 stappen zonder zweet je eerste hitpost.